Na de hele gids stap voor stap gedaan te hebben, kregen we bij het uitvoeren van de demo applicaties voortdurend timeout meldingen, de Laptop kon de Kinect niet vinden (waarschijnlijk dus echt wel een driver probleem). Gelukkig staat onderaan het artikel een troubleshooting, waarin wordt beschreven welke stappen men kan ondernemen mocht de oorspronkelijke aanpak niet meteen werken.
Daarnaast hebben we de eerste keren gebruikt gemaakt van de stabiele versies van de software, bij de latere pogingen zijn we overgestapt op de onstabiele versies van de software, maar we durven niet te zeggen of dit enig invloed heeft gehad.
We zijn er uiteindelijk in geslaagd om communicatie met de Kinect tot stand te brengen, en om beeld te krijgen. We hebben de demo applicatie SimpleViewer.net gebruikt. .Net zegt al genoeg, deze is geschreven met de nieuwe (wel nog beta) C# wrapper. Zie hieronder het resultaat:
Zoals u kunt zien wordt het beeld opgemaakt in verschillende lagen, zoals we beschrijven in onze documentatie is de Kinect in staat om tot 2048 verschillende lagen diepte te kunnen waarnemen, daarom dat alles op de voorgrond fel geel is en alles wat verder verwijdert is, steeds donkerder wordt. Alles wat té dicht bij de Kinect komt, en dus buiten het infrarood rooster valt, wordt wel waargenomen door de VGA camera, maar ontdaan van de kleur en in zwart weergegeven (onderste gedeelte van de foto is de muis en onderkant van de laptop welke vlak voor de lens staan).
Heel mooi en aardig dat we nu al zover gekomen zijn na enkele uren spelen, maar nu is het natuurlijk de vraag hoe we dit soort applicaties zelf kunnen ontwikkelen, zodat we deze kennis vervolgens kunnen toepassen bij het ontwikkelen van onze eigen software.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten