Na een aantal dagen niet meer met de Kinect gewerkt te hebben (dit ivm een website die nog snel gepubliceerd diende te worden), werd het vandaag weer eens tijd om verder te knutselen.
Met behulp van een zeer uitgebreid artikel hebben we een klasse geschreven die de gebruiker in staat stelt om vrij eenvoudig de VGA camera aan te roepen, en om het beeld over te dragen naar een image controller binnen een WPF applicatie.
Een WPF applicatie is anders dan een form applicatie, daar hier de opmaak van het form geschreven kan worden met behulp van een XAML (Microsoft's eigen versie van XML?). Deze applicaties zijn beter met verwerken van beelden, dus vandaar dat gekozen wordt voor een WPF applicatie.
Op het WPF venster wordt een image controller geplaatst met een resolutie van 640 x 480 (max van de VGA camera van de Kinect). Vervolgens wordt de geschreven klasse toegevoegd aan het project en binnen de constructor geïnitialiseerd. Daarna wordt er een event handler gemaakt voor het verversen van het venster (dit gebeurd met zo'n 60 fps), waarbij de bron van de image handler wordt toegekend aan de ruwe imagedata, welke door de klasse wordt gegeven.
Hierdoor krijgt men als het ware gewoon video in een WPF applicatie, daar met 60 fps dit beeld wordt ververst.
Hieronder een afbeelding van deze applicatie in werking:
In het artikel wordt ook geschreven over het verkrijgen van de dieptemappen, hier gaan we ons nu over buigen. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen we dit meteen posten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten