Na een Laptop te hebben geprepareerd voor het werken met de Kinect, was het noodzaak uit te vogelen hoe we deze nu precies moesten aansluiten op de Laptop. Daar er geen officiële drivers (nog niet) zijn vrijgegeven door Microsoft (hoewel zij niet eens officiële leverancier/fabrikant zijn, dat is PrimeSense), moet men momenteel terugvallen op een steeds groter scala aan derde partij drivers.
Gelukkig heeft het bedrijf achter de hardware en (deels) software van de Kinect voor een eigen open source driver gezorgd, genaamd OpenNI (NI staat voor Natural Interaction). Daarnaast heeft het bedrijf (PrimeSense) ook nog een library vrijgegeven wat al een groot gedeelte van het motion tracking en recognition voor zijn rekening neemt, genaamd NITE. Deze twee componenten zullen we gaan gebruiken voor het aansturen van de Kinect, en mogelijk ook voor het bouwen van eigen software.
Het blijkt echter niet al te eenvoudig om de Kinect eenvoudigweg aan de praat te krijgen met deze software, installatie van bovengenoemde pakketten garandeerd helaas geen plug & play. Daarom willen we iedereen die zich hiermee wilt bezighouden deze link niet onthouden.
Momenteel is de software geïnstalleerd en de Kinect aangesloten, en ziet het er naar uit dat Windows de Kinect herkent (zowel de Kinect Motor alsmede de Kinect Camera, de Kinect Microphone werkt nog niet, daar hier nog geen drivers voor zijn vrijgegeven). Nu is het tijd om de laatste hand te leggen op de communicatie tussen Laptop en Kinect, waarna we vervolgens een paar demo applicaties zullen uitproberen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten